Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia

Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia
Numer ogłoszenia: 341846-2015; data zamieszczenia: 14.12.2015

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I.                   1) NAZWA I ADRES:  Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia,

ul. Mazowiecka 49 a, 87-100 Toruń,  woj. kujawsko-pomorskie,

tel. 56 6580202 , faks 56 6580201.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.torun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia przez Wykonawcę – Operatora pocztowego w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania oraz doręczania przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529).

Przez Wykonawcę – Operatora pocztowego rozumie się przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych.

  1. Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi:

- usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek pocztowych
        w zakresie ich przyjmowania, sortowania, przemieszczania oraz doręczania;

- usługi doręczania zwrotów przesyłek pocztowych niedoręczonych po wyczerpaniu
         wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy;

  1. Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe krajowe:

a)      zwykłe – przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;

b)      zwykłe priorytetowe – przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;

c)      polecone – przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;

d)     polecone priorytetowe – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;

e)      polecone ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym;

f)       polecone priorytetowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym;

o wadze:

- do 350 gram (gabaryt A i B*)

- ponad 350 gram do 1000 gram (gabaryt A i B*)

- ponad 1000 gram do 2000 gram (gabaryt A i B*)

 

* GABARYT A – to przesyłki o wymiarach:

- minimum – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90x140 mm;

- maksimum – żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm;

* GABARYT B – to przesyłki o wymiarach: 

- minimum – jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm;

- maksimum – suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.

Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

  1. Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania przesyłek krajowych z zachowaniem wskaźników czasu przebiegu przesyłek pocztowych w obrocie krajowym wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013r. poz. 545), Regulaminach Wykonawcy oraz ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego, w szczególności w rozdziale 8 dotyczącym doręczeń. 
  2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za świadczone usługi będące przedmiotem zamówienia na zasadach określonych w przepisach o których mowa w pkt. 5.
  3. Wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia wynikają z:

a)      Ustawy z dnia 23 listopada 2013r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2012r., poz. 1529);

b)      obowiązujących przepisów wykonawczych do ustawy w szczególności Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013r., poz. 545);

c)      Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 poz. 1468);

d) oraz aktów wewnętrznych wydanych przez Wykonawcę na podstawie art. 49
     ustawy Prawo pocztowe. W zakresie nieuregulowanym w treści SIWZ będą
     znajdowały zastosowanie postanowienia ww. regulaminów wydanych przez
     Wykonawcę.
     Regulaminy te będą stanowić załącznik do umowy.

e)  międzynarodowych przepisów pocztowych;

f) Rozdziału 8. - Doręczenia ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postepowania   
     administracyjnego (Dz. U. z 2013r., poz. 267)

  1. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług doręczania przesyłek w Polsce i za granicami kraju.
  2. Wykonawca będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego przesyłki: zwrotne potwierdzenia odbioru, zwroty przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy, pięć razy w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 13:00 oraz przesyłki nadawane w placówkach Wykonawcy.
  3. Wykonawca wskaże placówkę nadawczą, do której Zamawiający dostarczać będzie przesyłki, która będzie usytuowana najbliżej siedziby Zamawiającego na terenie miasta Torunia.
  4. Zamawiający zobowiązuje się dostarczać przesyłki listowe do placówki nadawczej Wykonawcy w godz. od 12:00 do 14:00. 
  5. Nadanie przesyłek będzie następować w dniu ich dostarczenia przez Zamawiającego.
  6. Zamawiający jest odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczenie bez ubytku i uszkodzenia do miejsc zgodnie z adresem przeznaczenia. Zamawiający umieszcza w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki oraz pełną nazwę i adres zwrotny nadawcy. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści podanej przez Wykonawcę.
  7. Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki.
  8. Wykonawca zobowiązany jest do honorowania i obsługiwania druków „Zwrotnego potwierdzenia odbioru” stanowiącego potwierdzenie doręczenia i odbioru przesyłki na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r., poz. 267). Zamawiający będzie korzystał z własnych druków zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek krajowych /zgodnych z KPA/. Dla przesyłek zagranicznych Zamawiający będzie korzystał z druków ZPO należących do Wykonawcy.
  9. Wykonawca zapewnia wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych oraz przesyłek będących przesyłkami najszybszej kategorii.
  10. Wykonawca zobowiązany jest to zachowania w poufności wszelkich informacji, w szczególności informacji o danych osobowych, w których posiadanie wszedł  lub wejdzie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest również do zachowania w tajemnicy oraz odpowiedniego zabezpieczenia wszelkich dokumentów przekazanych przez Zamawiającego. Uzyskane informacje oraz otrzymane dokumenty mogą być wykorzystane wyłącznie w celach związanych z realizacją zamówienia.  
  11. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie właściwie przygotowanych przez Zamawiającego przesyłek oraz zestawień ilościowo-wartościowych, sporządzonych w dwóch egzemplarzach wg wzoru Wykonawcy, nadanych przesyłek rejestrowanych i nierejestrowanych z uwzględnieniem kategorii i podziałów wagowych. 
  12. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane jako iloczyn ilości usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym trwającym od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca kalendarzowego oraz opłat określonych w formularzu cenowym. Liczba ta potwierdzona będzie co do ilości i wagi na podstawie zestawień ilościowo-wartościowych. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. Wynagrodzenie będzie płatne z dołu, przelewem na konto wskazane przez Wykonawcę, na podstawie faktur VAT wystawianych przez Wykonawcę w terminie 7 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego, w terminie podanym przez Wykonawcę liczonym od daty wystawienia faktury.
  13. Podane w formularzu cenowym ilości przesyłek mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu cenowym. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie za ewentualne zmniejszenie ilości przesyłek.

19.  Zamawiający zastrzega sobie prawo nie zrealizowania do 20% wartości umowy oraz zmian ilości usług określonych Formularzem cenowym. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu roszczenie odszkodowawcze względem Zamawiającego.

20.  Wykonawca zobowiązuje się do przyjmowania reklamacji usług od Zamawiającego. W przypadku zgłoszenia reklamacji zastosowanie mają przepisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013, poz. 1468)

21.  Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszego wypowiedzenia umowy w terminie natychmiastowym w przypadku niedotrzymania warunków umowy przez Wykonawcę.

22.  Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszego wypowiedzenia umowy z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca kalendarzowego, bez podania powodów.

23.  Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych będących przedmiotem zamówienia Zamawiającemu przysługuje odszkodowanie na podstawie przepisów zawartych w ustawie z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r. poz. 1529)

II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:  NIE

 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

          64.11.00.00-0   -           usługi pocztowe

          64.11.20.00-4   -           usługi pocztowe dotyczące listów

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:  NIE

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:   NIE

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

  Okres w miesiącach: 12 miesięcy

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:  NIE

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
  • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

posiada wpis do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529)

·       III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)

 

·       III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)

 

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)

 

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

o   Potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

 

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.

 

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

 

  • Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

o   Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp; pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy jeśli ofertę składa pełnomocnik;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: NIE

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

1 – Cena - 90

2 – Termin płatności - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:  NIE

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:  TAK

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:

1.      Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany treści umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację umowy, w zakresie w jakim zmiana przepisów będzie wymagała dostosowania umowy, w tym:

a.        ustawowej zmiany obowiązku podatkowego Wykonawcy w zakresie podatku od towarów i usług (VAT);

b.      zmiany cennika powszechnych usług pocztowych zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez obowiązujące przepisy Prawa pocztowego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.torun.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia w Toruniu ul. Mazowiecka 49 a, 87-100 Toruń pok. 40

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2015 r. godz. 9:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia,
ul. Mazowiecka 49 a, 87-100 Toruń pok.42 (II piętro)

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach:  30 dni  (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:   NIE

 

Załączniki:

SIWZ - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Załączniki do SIWZ

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI :

Odpowiedź na pytanie nr 1 z dnia 18.12.2015r. >pobierz<

Odpowiedź na pytanie nr 2 z dnia 18.12.2015r. >pobierz<

Wytworzył:
Bożena Szykowska
Udostępnił:
Frańczak Paweł
(2015-12-14 14:49:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Frańczak Paweł
(2015-12-18 14:28:50)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki