Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia
Numer ogłoszenia: 341846-2015; data zamieszczenia: 14.12.2015
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia,
ul. Mazowiecka 49 a, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie,
tel. 56 6580202 , faks 56 6580201.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.torun.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy dla Miasta Torunia przez Wykonawcę – Operatora pocztowego w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania oraz doręczania przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529).
Przez Wykonawcę – Operatora pocztowego rozumie się przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące wykonywanej usługi:
- usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek pocztowych
w zakresie ich przyjmowania, sortowania, przemieszczania oraz doręczania;
- usługi doręczania zwrotów przesyłek pocztowych niedoręczonych po wyczerpaniu
wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy;
- Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe krajowe:
a) zwykłe – przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;
b) zwykłe priorytetowe – przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;
c) polecone – przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;
d) polecone priorytetowe – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym;
e) polecone ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym;
f) polecone priorytetowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym;
o wadze:
- do 350 gram (gabaryt A i B*)
- ponad 350 gram do 1000 gram (gabaryt A i B*)
- ponad 1000 gram do 2000 gram (gabaryt A i B*)
* GABARYT A – to przesyłki o wymiarach:
- minimum – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90x140 mm;
- maksimum – żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm;
* GABARYT B – to przesyłki o wymiarach:
- minimum – jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm;
- maksimum – suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.
- Wykonawca zobowiązany będzie do doręczania przesyłek krajowych z zachowaniem wskaźników czasu przebiegu przesyłek pocztowych w obrocie krajowym wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013r. poz. 545), Regulaminach Wykonawcy oraz ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego, w szczególności w rozdziale 8 dotyczącym doręczeń.
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność za świadczone usługi będące przedmiotem zamówienia na zasadach określonych w przepisach o których mowa w pkt. 5.
- Wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia wynikają z:
a) Ustawy z dnia 23 listopada 2013r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2012r., poz. 1529);
b) obowiązujących przepisów wykonawczych do ustawy w szczególności Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013r., poz. 545);
c) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013 poz. 1468);
d) oraz aktów wewnętrznych wydanych przez Wykonawcę na podstawie art. 49
ustawy Prawo pocztowe. W zakresie nieuregulowanym w treści SIWZ będą
znajdowały zastosowanie postanowienia ww. regulaminów wydanych przez
Wykonawcę.
Regulaminy te będą stanowić załącznik do umowy.
e) międzynarodowych przepisów pocztowych;
f) Rozdziału 8. - Doręczenia ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postepowania
administracyjnego (Dz. U. z 2013r., poz. 267)
- Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług doręczania przesyłek w Polsce i za granicami kraju.
- Wykonawca będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego przesyłki: zwrotne potwierdzenia odbioru, zwroty przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy, pięć razy w tygodniu tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 13:00 oraz przesyłki nadawane w placówkach Wykonawcy.
- Wykonawca wskaże placówkę nadawczą, do której Zamawiający dostarczać będzie przesyłki, która będzie usytuowana najbliżej siedziby Zamawiającego na terenie miasta Torunia.
- Zamawiający zobowiązuje się dostarczać przesyłki listowe do placówki nadawczej Wykonawcy w godz. od 12:00 do 14:00.
- Nadanie przesyłek będzie następować w dniu ich dostarczenia przez Zamawiającego.
- Zamawiający jest odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych w stanie umożliwiającym Wykonawcy doręczenie bez ubytku i uszkodzenia do miejsc zgodnie z adresem przeznaczenia. Zamawiający umieszcza w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki oraz pełną nazwę i adres zwrotny nadawcy. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci o treści podanej przez Wykonawcę.
- Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki.
- Wykonawca zobowiązany jest do honorowania i obsługiwania druków „Zwrotnego potwierdzenia odbioru” stanowiącego potwierdzenie doręczenia i odbioru przesyłki na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postepowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r., poz. 267). Zamawiający będzie korzystał z własnych druków zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek krajowych /zgodnych z KPA/. Dla przesyłek zagranicznych Zamawiający będzie korzystał z druków ZPO należących do Wykonawcy.
- Wykonawca zapewnia wszelkie oznaczenia przesyłek rejestrowanych oraz przesyłek będących przesyłkami najszybszej kategorii.
- Wykonawca zobowiązany jest to zachowania w poufności wszelkich informacji, w szczególności informacji o danych osobowych, w których posiadanie wszedł lub wejdzie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest również do zachowania w tajemnicy oraz odpowiedniego zabezpieczenia wszelkich dokumentów przekazanych przez Zamawiającego. Uzyskane informacje oraz otrzymane dokumenty mogą być wykorzystane wyłącznie w celach związanych z realizacją zamówienia.
- Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie właściwie przygotowanych przez Zamawiającego przesyłek oraz zestawień ilościowo-wartościowych, sporządzonych w dwóch egzemplarzach wg wzoru Wykonawcy, nadanych przesyłek rejestrowanych i nierejestrowanych z uwzględnieniem kategorii i podziałów wagowych.
- Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy będzie obliczane jako iloczyn ilości usług zrealizowanych w zakończonym okresie rozliczeniowym trwającym od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca kalendarzowego oraz opłat określonych w formularzu cenowym. Liczba ta potwierdzona będzie co do ilości i wagi na podstawie zestawień ilościowo-wartościowych. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu zamówienia będzie rozliczane w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącom kalendarzowym. Wynagrodzenie będzie płatne z dołu, przelewem na konto wskazane przez Wykonawcę, na podstawie faktur VAT wystawianych przez Wykonawcę w terminie 7 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego, w terminie podanym przez Wykonawcę liczonym od daty wystawienia faktury.
- Podane w formularzu cenowym ilości przesyłek mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości przesyłek będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu cenowym. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie za ewentualne zmniejszenie ilości przesyłek.
19. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie zrealizowania do 20% wartości umowy oraz zmian ilości usług określonych Formularzem cenowym. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu roszczenie odszkodowawcze względem Zamawiającego.
20. Wykonawca zobowiązuje się do przyjmowania reklamacji usług od Zamawiającego. W przypadku zgłoszenia reklamacji zastosowanie mają przepisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2013, poz. 1468)
21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszego wypowiedzenia umowy w terminie natychmiastowym w przypadku niedotrzymania warunków umowy przez Wykonawcę.
22. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszego wypowiedzenia umowy z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca kalendarzowego, bez podania powodów.
23. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych będących przedmiotem zamówienia Zamawiającemu przysługuje odszkodowanie na podstawie przepisów zawartych w ustawie z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r. poz. 1529)
II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: NIE
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0 - usługi pocztowe
64.11.20.00-4 - usługi pocztowe dotyczące listów
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: NIE
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: NIE
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 12 miesięcy
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: NIE
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiada wpis do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529)
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie stawia specjalnych wymogów w zakresie spełnienia tego warunku – Wykonawca potwierdzi spełnieni tego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
o Potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt. III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
- Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
o Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, zgodnie z art. 26 ust 2b ustawy Pzp; pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy jeśli ofertę składa pełnomocnik;
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: NIE
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 – Cena - 90
2 – Termin płatności - 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: NIE
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: TAK
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany treści umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację umowy, w zakresie w jakim zmiana przepisów będzie wymagała dostosowania umowy, w tym:
a. ustawowej zmiany obowiązku podatkowego Wykonawcy w zakresie podatku od towarów i usług (VAT);
b. zmiany cennika powszechnych usług pocztowych zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez obowiązujące przepisy Prawa pocztowego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia w Toruniu ul. Mazowiecka 49 a, 87-100 Toruń pok. 40
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2015 r. godz. 9:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia,
ul. Mazowiecka 49 a, 87-100 Toruń pok.42 (II piętro)
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 dni (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: NIE
Załączniki:
SIWZ - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
PYTANIA I ODPOWIEDZI :
Odpowiedź na pytanie nr 1 z dnia 18.12.2015r. >pobierz<
Odpowiedź na pytanie nr 2 z dnia 18.12.2015r. >pobierz<